Nottara continuă repetiţiile în Magheru

Chiar dacă activitatea Teatrului Nottara este suspendată de aproximativ jumătate de an din cauza unei buline buclucaşe, repetiţiile continuă în clădirea din bulevardul Magheru. Pe lângă acest lucru, Nottara a pregătit două surprize pentru publicul bucureştean şi cel naţional. Vorbim despre două spectacole noi, ce suprind prin noutate şi prospeţime.

Ambele reprezentaţii sunt produsul unei perioade de exil în care Teatrul a fost forţat să găsească un răspuns la criza bulinei ce s-a instalat în societate.

Să nu uităm că Teatrul Nottara pe 4 aprilie 2016 a început reexpertizarea clădirii în care se află cele două săli, ceea ce înseamnă startul demersurilor pentru consolidarea clădirii şi revenirea „acasă” a instituţiei de cultură.

Cultură în perioadă de criză!

Regizorul Teatrului Mic din Bitola, Ljupcho Gyorgievski, a poposit la Nottara pentru a pune la cale un nou spectacol. Mai multe detalii despre această nouă producţie vor apărea în curând. Bineînţeles, repetiţiile sunt în curs!

DADAnoNON, cea mai recentă producţie a Teatrului Nottara, care a deschis cu succes Festivalul Culturii Române la Cracovia, la invitaţia ICR Varşovia, pe 12 mai, la Cricoteka – legendarul spaţiu teatral din Cracovia, înfiinţat de regizorul Tadeusz Kantor, a fost de asemenea un produs al unei perioade complexe, tulburi dublată de eforturi îndrăzneţe.

Familia Nottara a crescut în această perioadă ca număr şi forţă!

DADAnoNON este în esenţă o invitaţie către inefabilul zilelor noastre care de multe ori se ascunde sau este obnubilat de grija noastră constantă către concret şi pragmatism lipsit de emotivitate.

Scenariul pentru DADAnoNON îi aparţine Ilincăi Stihi – care a semnat şi regia spectacolului – şi are în construcţia sa texte de Tristan Tzara, Antonin Artaud, V.I. Lenin. Din distribuţie fac parte îndrăgiţii actori Cristina Florea, Cristian Nicolaie, Dan Bordeianu.

“Ceea ce îmi doresc, este să găsesc un limbaj artistic care să facă dadaismul prezent, acum și aici. Nu este un spectacol istoric. Mergând mai departe, în convingerea mea că lumea modernă este construită după toate bunele și relele lansate în manifeste de dadaiști, cred că orice spectator, care este prezent în timpul său istoric, se va lăsa purtat de universul literar, vizual, sonor și teatral al spectacolului. Dacă se-ntâmplă asta, informația propriu-zisă va fi accesată ulterior și cred că se va asimila natural, într-o înțelegere firească a fenomenului și nu doar ca urmare a unei curiozități intelectuale”, explică Ilinca Stihi într-un interviu acordat Mariei Sârbu. Restul interviului îl puteţi citi aici.

Tags:

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *