MUSICA PURITAS DOMINICA (duete)

Pentru orice amant al operei, duetele reprezintă un moment de împlinire auditivă și, adesea, sentimentală. Poate și de aici numeroasele ediții de „duete celebre din opere” de-a lungul timpului.  Analizând fie și la suprafață lucrurile, constatăm că există trei posibilități: duetul format din ea și ea (ca interpretare, nu neapărat ca roluri după cum vom vedea), duet format din el și el, pentru ca perfecțiunea să fie atinsă totuși în mod firesc prin ea și el. Pentru prima posibilitate propun celebrul până la clasicizare duet Barcarolle într-o montare fabuloasă corespunzând textului despre nuit dʹamour și nu altceva; aici ar fi o problemă inexistentă în fapt: mezzosoprana e și Muza și Nicklausse, ambele personaje fiind cam asexuate în context; lucru imposibil în cazul  când interpreta e Kate Lindsey; nu pot trece însă peste același duet în varianta  Garanča – Netrebko devenit simbolic (în nici un caz viral). A doua posibilitate ne conduce la Don Carlo și Rodrigo; un duet cu inflexiuni eroice, de adevărată amiciție și nu altfel, în ciuda sugestiilor maladive ale unui regizor dezaxat; tenorul este Roberto Alagna, iar prietenul bariton Simon Keenlyside.  

Așa cum sugeram la început, perfecțiunea duetului, complexitatea lui e atinsă în firescul relației interpretative ea – el. Propun unul din cele mai dramatice duete prin intenționalitatea antagonică a celor doi, ea și el: Leonora și Contele de Luna; un concert de excepție la Moscova, cu Anna Netrebko și un Conte Hvorostovky atât de energic și îndrăgostit  încât părea nemuritor.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *