Hedonometru?

Activitatea pe internet creează variabile pentru măsurarea fericirii noastre. Aşa a apărut Hedonometrul, care măsoară fericirea oamenilor la o scară largă pe baza mesajelor pe care le generăm online. Sunt analizate mai multe mii de cuvinte plasate pe o scală a fericirii de la 1 la 9. Dezvoltat la Universitatea din Vermont, experimentul utilizează acum, exclusiv date Twitter, însă se va extinde şi la alte reţele de socializare sau la alte surse generatoare de variabile privind activitatea noastră pe internet: ce cautăm pe net, ce privim sau ce citim online. Cantitatea de date ce trebuie procesată este imensă. În 2010, Eric Schmidt de la Google afirma că volumul de date pe care îl deţinem de la apariţia omului şi până în 2003, este echivalent cu volumul de date pe care omenirea în produce în numai două zile.

Un lucru este sigur şi rezonează cu punktul acestei săptămâni: potrivit Hedonometrului se pare că oamenii sunt mai fericiţi când se află departe de casă. Dincolo de consistenţa foarte discutabilă a analizelor Hedonometrului, este clar că internetul are un rol tot mai mare în vieţile noastre.

Dar şi departe de casă, dacă lumea virtuală se închide putem fi total pierduţi. A fost nevoie de câteva minute să nu funcţioneze Google, iar apoi Amazon pentru ca lumea să fie întoarsă pe dos. S-a întâmplat în ultima parte a lunii august. Nu am prins momentul pentru că eram în vacanţă, însă am citit ştirea pe internet şi am înţeles ce a însemnat…

Mă întreb, ce-ar fi dacă atunci când plecăm în vacanţa ne-am deconecta de la Internet? Pentru mulţi sunt convins că o aşa posibilitate ar fi imposibil de luat în seamă. Să nu verifici câteva zile mail-ul, să nu afli ultimele ştiri sau ce imagini au mai pus prietenii pe reţelele de socializare, cum au reacţionat la ce ai pus tu, ce like-uri ai primit… este de neconceput! Poate părea paradoxal că scriu asta într-o publicaţie online, dar scenariul acesta presupune, în definitiv, să ne oprim din mişcare înainte de a porni spre următoarea destinaţie…

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *