Manifestări culturale australiene

Joi 11 aprilie în Club Panic va avea loc unul dintre puținele evenimente unde iubitorii și adepții mișcării post-rock se vor putea bucura de prezența a trei trupe de pe continentul australian pe o scenă din București. Trebuie menționat că miercuri 10 aprilie cele 4 trupe vor urca pe scena din Gambrinus Pub din Cluj. Concertul Heirs, Ascetic, Tangled Thoughts Of Leaving cu suportul suedezilor de la Dorena este cu adevărat o premieră și o reușită a luptei pro diversitate, pro cultură, luând în considerare că majoritatea concertelor ce au loc la noi sunt destinate consumului în masă.

Despre Heirs nu ai cum să scrii fără să nu îți supui cititorul la mari chinuri de a întelege ceea ce fac ei prin muzica lor. Cele două albume lansate până astăzi, Alchera 2009 și Fowl 2010, ambele la Denovali Records, sunt rezultatul unor experimente instrumentale foarte elaborate, având conținut și nuanțe de industrial, noise, post metal, post rock, darwave și gaze. Ceea ce îi face foarte interesanți de văzut live sunt pasajele de teremin, fiind unii dintre puținii artiști ce folosesc live acest instrument, contribuția sonoră fiind de accentuare a atmosferei într-o manieră foarte spațială.

Ascetic explorează limitele impuse de genuri precum post-punk și shoegaze, doborând barierele sonore, asimilând stări capabile să exprime neîntelesul uman. Vocea disimulează pe un ton sobru convalescența epocii post industriale articulând nevoia unei transgresiuni convențiilor impuse de cutia de sticlă în care trăim, numită societate. Aș putea spune ca sound-ul Ascetic este sound-ul pe care Joy Division l-ar fi avut astăzi dacă Ian Curtis ar mai fi fost printre noi. Self Initiation, albumul de debut a fost lansat pe 15 ianurie 2013, la Oscl, label cu sediu în Melbourne, Australia.

Tangled Thoughts Of Leaving seamână într-un mod foarte ciudat cu Miles Davis Second Great Quintet din perioada cu Herbie Hancock și Wayne Shorter, prin atenția la detaliu al fiecărui instrumentist asupra bucății interpretate, existând clar o logică progresistă a fiecarei note integrate în ansamblul unei piese. Substratul de jazz, stratul de prog rock și suprastratul de post-rock, fiecare având o contribuție foarte bine delimitată sonor, crează un nor de stări, cu o densitate ce fluctuează de la piesă la piesă. Comparând albumul de debut, Deaden the Fields lansat în iulie 2011 și EP –ul Failed by Man and Machine lansat în martie 2013, simțim clar o evoluție pe calea concetrației de improvizație solid ancorată în crezul muzical și filosofic al trupei din Perth, Australia.

Dorena cea de-a patra trupă din line-up-ul concertului, prima care va urca pe scenă, va deschide concertul într-un mod clasic instrumental de indie rock suedez avangardist, îmbibat în distorsul melancolic de post-rock, presărat cu clapa foarte veselă de shoegaze. Cel de-al treilea album Dorena intitulat a fost lansat pe 15 martie 2013.
Astfel de evenimente sunt foarte rare deoarece publicul ce va împărtăși experiența acestui desfăt senzorial este unul foarte elitist, ce își alege cu foarte mare atenție hrana pentru urechi și suflet. Totodată trebuie menționat ca responsabilii de acest mini festival sunt cei de la The Shelter Agency din Cluj, unii dintre puținii organizatori de la noi care pun accentul pe calitate și nu pe popularitatea artiștilor pe care îi aduc.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *