MUSICA PURITAS DOMINICA (iubirea… )

în marea operă, dincolo de sentimentul general uman cunoscut în cele mai varii forme de manifestare, poate fi și personaj,  Amour, Amore, niciodată principal dar esențial. De regulă este urmașul clasicului Amor. La Rameau, în Hippolyte et Aricie micuțul Lʹ Amour e un vesel … amoraș îndemânând la iubire, nu întotdeauna cu succes. La Gluck în Orfeo ed Euridice, Amore încearcă să genereze consolare, pentru ca finalul să stea sub semnul lui Trionfi Amore . O apariție bizară însă la Monteverdi în L ʹOrfeo , unde aria nefericitului poet e însoțită la un moment dat de trecerea în plan secund a  lui Amore cu aripi aproape răsfrânte, mai curând  o variantă mai nouă deja, angelică. 

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *