MUSICA PURITAS DOMINICA (personajul arie… )

este în marea operă cel care, deși  are „repartizată” prin talentul  compozitorului o singură arie,  devine  memorabil tocmai prin acest fapt. Dacă personaje cu două arii am ascultat în trecut (Regina nopții, Cherubino… ), să audiem câțiva singulari. În Nozze di Figaro tânăra Barbarina își deplânge soarta (momentană). Un caz deosebit îl reprezintă Ottavio în Don Giovanni, fie și pentru că, în ciuda multiplelor apariții, rămâne personajul unei singure arii: Dalla sua pace. În Cavalleria rusticana  totul devine neplăcut de limpede prin apariția tulburătoarei Lola a cărei arie nu necesită titlu fiind pur și simplu aria di Lola în unele ediții. Esențial pentru înțelegerea conflictului din Trovatore este bătrânul Ferrando, efectiv personajul unei singure arii inițiale însă, astfel încât după All ʹerta urmărim  fără nedumerire conflictul.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *