MUSICA PURITAS DOMINICA (Amor… )

din frumoasele credințe romane impresionează prin drăgălășenie și inventivitate, astfel că firesc îl întâlnim și în marea muzică. De reținut și pluralul Amores, amorași, adică îngerași ulterior. În general fie ajută, fie intenționat, după cum vom observa, încurcă lucrurile. Poate fi personaj precum la Gluck în Orfée et Eurydice (varianta franceză) sau Orfeo ed Euridice (italiană). Să-l ascultăm interpretat de îngerița Regula Mühlemann. Poate fi însă „o pasăre rebelă”, după cum ne asigură cunoscătoarea Carmen; să o reauzim într-o interpretare deosebită. În Nozze di Figaro, în absolut deosebita viziune regizorală a lui Claus Guth la Salzbug în 2006 (și nu paranoia hormonală din acest an a unui nomen odiosum), apare un amoraș care parcă dirijează totul, fără a-i reuși până la capăt. Uvertura îl prezintă pregătind terenul. Apoi încearcă la final de act  o serie de combinații amoroase ale personajelor. Simțind slăbiciunile muritorilor, îl chinuie pe Cherubino în ambele-i  arii. În final,  Amor și Psyche într-un balet deosebit.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *