MUSICA PURITAS DOMINICA (regii din antichitate…)

în marile opere sunt parcă predestinați problemelor de familie generate de fii sau fiice mai ales. În general, peste aspectele politice concretizate în războaie încheiate nu întotdeauna favorabil, se suprapun preferințele erotice nefericite ale urmașilor, rezolvate însă benefic în final… uneori. Absența regelui de acasă nu duce la nimic bun; Mitridate Re di Ponto al lui Mozart, după ce că e învins, află la întoarcere că familia e răvășită. Să-l ascultăm în filmul capodoperă al lui Ponnelle; dar și în interpretarea lui Spyres. Idomeneo Re di Creta al aceluiași Amadeus, întors de la luptă, trebuie să accepte în final preferința matrimonială a  fiului său. Iarăși Spyres. În Aida, cu grandoare specifică Il Re îi încredințează conducerea armatei egiptene aiuritului Radames, fără să știe cui îi va oferi mâna frumoasei Amneris și în viitor Il trono. Problemele îl  urmăresc și pe Nabucco(donosor) al lui Verdi, mai ales că are o fiică nelegitimă și – eroare supremă –  îl înfruntă pe Dio di Giuda. Își revine însă după ce se căiește. Îl audiem pe Tezier. Și pe Hvorostovski.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *