MUSICA PURITAS DOMINICA (copiii… )

din motive lesne de înțeles, apar foarte rar în opere ca personaje interpretative muzical; și totuși, marii compozitori au avut încredere în talent indiferent de vârstă. De remarcat e faptul că foarte tinerele personaje reprezintă puritatea unei anume înțelepciuni cu care îi pot sfătui pe adulții aflați în impas. E cazul celor trei băieței din Zauberflötte. Să-i  ascultăm într-o montare la Paris, apoi la Londra dar și la Baden-Baden. Trecând la Puccini, un genial intermezzo, în Tosca, aduce suavitatea lui pastorello, în izbitor contrast cu ceea ce va urma: o execuție; îl ascultăm pe Vittorio Grigolo promițător deja la 13 ani; apoi un la fel de tânăr metodist. Mai ușor de rezolvat totuși latura interpretativă în cor; o revărsare de bucurie copilărească în Carmen. Vocile copiilor se aud și în balet: în Spărgătorul de nuci, dansul fulgilor de nea într-un cimitir părăsit, e însoțit de corul copiilor trecuți la cele veșnice; în montarea pe care o propun, la Mariinsky, apar în candoarea îngerilor.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *