MUSICA PURITAS DOMINICA (o arie …)

cât un personaj, așa s-ar putea intitula ceea ce vă propun azi. Scriam odinioară (am exemplificat cu Regina nopții) despre personaje care, deși principale, au două arii cu care se impun în memoria muzicală. Vom asculta de data aceasta câteva personaje secundare care beneficiază strict de o arie,  atât de perfectă însă compozițional încât e de neuitat. Începem firesc cu Mozart: în Nozze di Figaro foarte tânăra Barbarina cântă către final Lʹ ho perduta… me meschina; o sensibilitate ieșită din comun a Patriciei Petibon; dar și Norma Nahoun. Urmează tânărul nefericit Siébel din Faust  cu Michelle Losier într-un spectacol cum numai la Met poate fi. În Il trovatore Ferrando e un personaj secundar cuprinzător cât opera căci ne prezintă în loc de uvertură, povestea care a generat drama secventă. Bulgarul Deyan Vatschov e cel puțin surprinzător ca apariție și tonalitate. Dar poate că aria cea mai egală cu personajul e cea a nobilului  Gremin, soțul Tatianei în capodopera ceaikovskiană Evgheni Oneghin . O interpretare fabuloasă la locul potrivit: Evgheny Nikitin.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *