MUSICA PURITAS DOMINICA (melomania intrauterină)

Cu câteva decenii în urmă un grup de specialiști a făcut un experiment referitor la influența muzicii clasice asupra fătului. În  experiment au fost implicate câteva zeci de gravide de condiții diferite, aflate în luna a șaptea-opta de sarcină. Experimentul, devenit studiu,  a evidențiat câteva preferințe indubitabile ale foarte micuților, precum și ce nu le place. Putem vorbi de o certă melomanie în formare: Vivaldi, Mozart, Haydn, Beethoven au generat o adevărată destindere cu zâmbete și parcă pofticioase plescăituri din gură. În opoziție cu această stare de beatitudine urmărită atent de medici în primul rând pe monitoare,  muzica zgomotoasă, nemelodică a unora pe care nu îi nominalizez, a generat sperieturi, nervozitate, datul violent din piciorușe fiind resimțit neplăcut și de viitoarele mame. Am putea spune că tot ceea ce e frumos place deja dinainte de naștere dar numai dacă  ne este oferit corespunzător; adică te poți naște meloman… sau nu. În sensul celor arătate se acceptă din 1993 existența unui „efect Mozart” transmis mai apoi bebelușilor; desigur,  numai dacă genitorii au auzit de Amadeus și l-au audiat.  Nu vă propun un imposibil regressus ad uterum ci doar câteva audiții care să probeze că unii poate am fost sensibili melomani avant la lettre. Din Vivaldi adagio dintr-un concert de mandolină; din Mozart adagio din concertul pentru pian nr. 23; din Haydn finalul simfoniei 45; iar din Beethoven  Für Elise,  cu orchestră sau fără.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *