MUSICA PURITAS DOMINICA (Gabriel’s oboe; Albinoni, Oboe concerto no. 2)

 

Adesea o capodoperă cinematografică își datorează statutul și fondului muzical care o însoțește; cu toate acestea se întâmplă și erori precum în cazul premiatei cu Palme d’or și Oscar (pentru cea mai bună imagine) producții The Mission (1986, cu Jeremy Irons și Robert de Niro), despre care atât melomanii cât și cinefilii adevărați afirmau la unison că ar fi trebuit premiată pentru muzică în primul rând. Într-adevăr, Ennio Morricone, poate cel mai bun compozitor de muzică simfonică pentru filme, din ultimele decenii, efectiv a trăit scenariul dându-i un aspect muzical incomparabil.

Dar ascultând oboiul iezuitului Gabriel, nu putem să nu ne întoarcem la Albinoni, cel care am fi tentați să spunem că … respira prin oboi confesându-se prin magicul instrument.

Vă propun ca întâi să auzim și să vedem cum se înfiripă motivul principal din oboiul lui Gabriel,  în toată sensibilitatea și grandoarea sa mai apoi în interpretarea Orchestrei Radio din München sub bagheta genitorului Ennio Morricone într-un concert inegalabil din 2004 (corul aparține aceleiași instituții), pentru ca în final să ascultăm Concertul pentru oboi nr. 2 de Albinoni, într-o interpretare mirabilă oferită de un băiețel de 10 (zece) ani. Atenție mai ales la partea a doua pentru că ea justifică de ce i-am asociat pe Albinoni cu Morricone; cei ce consideră că ar fi o exagerare, vor constata că divinul oboi îi unește pe cei doi la înălțimea binemeritată.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *