MUSICA PURITAS DOMINICA (Voi signor, che giusto siete)

În 21 ianuarie 2012, Metropolitan din New York prezenta un minunat colaj de operă barocă intitulat The Enchanted Island, aranjament conceput de Jeremy Sams la sugestia inconfundabilului Peter Gelb. Spectacolul înregistrat americănește, adică în HD, îi reunea absolut mirabil pe Händel, Vivaldi, Rameau, Purcell și alți câțiva barochiști. Libretul se bazează pe Shakespeare. Interpretarea sub bagheta lui William Christie e parcă celestă (Danielle de Niese, Joyce DiDonato, Luca Pisaroni, Layla Claire) fie și ascultându-l doar pe zeul Neptun  întruchipat de Plácido Domingo. Sams mărturisește că la un moment dat a intrat în criză negăsind la compozitorii abordați un sextet, absolut necesar numărului de personaje care inevitabil urmau să cânte simultan. A consultat specialista de la Yale care l-a liniștit: nu există așa ceva la cei cercetați. Trebuia să apară Mozart pentru ca personajele cele mai învrăjbite prozaic să cânte împreună într-o armonie inconfundabilă și în număr de șase, șapte, opt, fiecare cu textul său. 

Se verifică acest lucru minunat în finalul actului II din Le nozze di Figaro. O distribuție strălucitoare ca pentru Anul lui Mozart la Salzburg (D’ Arcangelo, Netrebko, Rȫschmann și ceilalți mari) în regia lui Claus Guth, sub bagheta regretatului Harnoncourt și cu aparatura lui Brian Large. Dar, pentru că am pornit de la Metropolitan, de la un spectacol de poveste, să-l vedem și pe menționatul zeu al apelor în grandoarea barocă. 

 

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *