MUSICA PURITAS DOMINICA (fetele cuminți…)

în marea operă sunt fie cu adevărat obediente, docile – cum se și declară una dintre ele – până la un punct,  după care pot deveni feline de casă, apărându-și firesc interesul. Unele ne prezintă arii de autocaracterizare devenite celebre. Întâmplător sau nu, sunt tributare aceluiași sufix onomastic: Barbarina (în Nozze…o ascultăm la Salzburg), Rosina (în Il Barbiere… Peretyatko se declară docile foarte convingătoare), Norina (în Don Pasquale, aplaudată deja la ridicarea cortinei la Metropolitan, căci e Netrebko), Amina, scuzabilă orice ar face dat fiind că e Sonnambula lui Bellini, interpretată  incomparabil de Bartoli. În fine Angelina, rossiniana Cenerentola, Cenușăreasa, fata cu adevărat cuminte răsplătită pentru comportamentul ei căci, spune compozitorul în subtitlu, e La Bonta in triomfo. Dacă nu îl credem pe Rossini, cert o credem pe Garanča.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *