MUSICA PURITAS DOMINICA (uvertura „dantelată”… )

dacă o putem numi astfel, se caracterizează printr-un ritm alert prefațând compoziția operistică  propriu- zisă  (fr. ouverture). Ea reflectă însă și structura sentimentală a compozitorului. Neîndoielnic, Mozart rămâne autorul cel mai „dantelat” și inconfundabil. Dacă uverturile din Zauberflöte și Nozze di Figaro continuă aproape neîntrerupt cu opera așteptată, Clemenza di Tito oferă o uvertură mai solemnă dar la fel de dinamică. Subiectul obligă dar Mozart rămâne același. Să le audiem. Creatorul operei naționale germane, Carl Maria von Weber compune una dintre cele mai dinamice uverturi din istoria genului la Freischütz. Toate acestea, după cum vom auzi, sunt cu totul altceva decât ceea ce am putea numi uvertura monumentală reprezentată de Verdi, Wagner și alții. Dar asta, data viitoare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *