MUSICA PURITAS DOMINICA (calviția… )

nu poate fi indiferentă mai ales dacă e vizibilă la un personaj precum Carol  cel Pleșuv. Atâta doar că nici azi nu e clar dacă e o poreclă malițioasă a contemporanilor săi (portretele de epocă îl înfățișează fără… hibă) sau o aluzie la faptul că o vreme ar fi fost… fără țară. Pentru Antonio Nicola Porpora, profesorul lui Farinelli, Haydn și alți viitori celebri, personajul e cel puțin interesant dând titlul operei Carlo il Calvo. O capodoperă barocă reluată după peste 250 de ani (premiera a fost la Roma în 1738) în cadrul Festivalului Baroc de la Bayreuth. Porpora pune accentul pe dramatismul personajului, astfel că subintitulează compoziția drama per musica încadrându-se în categoria opera seria. Audiem Sinfonia în două variante vizuale, o capodoperă inconfundabilă; apoi arii de la Bayreuth în interpretări de excepție (Fagioli, Lezhneva, Cencič care semnează și punerea în scenă, bizară pentru unii, semn însă că unele lucruri sunt și azi precum pe vremea Pleșuvului).

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *