MUSICA PURITAS DOMINICA (intermediarii…)

în marea operă sunt cei care leagă lumile între ele fie tălmăcind mesajele de dincolo în limbajul muritorilor, fie trimițând semne doctrinare după ce au ajuns acolo. Sunt fie personaje principale, fie secundare dar esențiale pentru a înțelege cele terestre. Evident că pentru asemenea roluri sunt consacrați baritonii și bas baritonii, fiind vorba de întruchiparea sonoră a sobrietății supreme. Un asemenea interpret (ne-a cântat într-o duminică La calunnia) marcant pentru rolurile sugerate este timișoreanul Csaba Airizer, de neuitat ca Mefisto ceva mai demult; pornind de la Timișoara, a cântat cu succes la Opera din Budapesta, la Paris la Châtelet. Dar, cum locus consecratus , adică al întemeierii, consacrării  nu se uită, Csaba Airizer a revenit. Să-l ascultăm în Mosѐ in Egitto a lui Rossini, conducându-ne către „tronul înstelat al Domnului” al cărui intermediar este; apoi să-l ascultăm în dublu rol, în Don Carlos (deci varianta franceză), adică Un călugăr și Carol Quintul, primul mesager către dincolo, al doilea dinspre dincolo. De remarcat că dacă  monahul e aproape invizibil, Carol e cu totul nevăzut aparținând deja lumii morților. Dar vocea interpretului celor doi face inutilă imaginea; așa cum vom și audia.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *