Experienţa artei bizantine m-a tentat să abordez o lume “împinsă” spre spiritualizare, ca expresivitate, fie că e vorba de tematici profane, fie că este vorba de cele sacre; fie că este vorba de nuduri, naturi statice, fie ca este vorba de “gânditori”, îngeri, sfinţi, sau personaje oarecare. Spiritualizarea, vazută ca alungire, verticalitate, curgere, se naşte ca expresie a unor semne în interiorul cărora se “întâmplă” în permanenţă plasticitatea şi expresivitatea culorii, desenului, compoziţiei, simfoniei frumosului.
Buna Vestire – Iconosemne (2)
Marian Furtună
- Tweet

Ultimele articole
Invocarea poporului…
Pr. Gergely Nacsinák: Sabia și Crucea
Ion Pillat. „Familia din vers”
MUSICA PURITAS DOMINICA (soprana… )
“Vizuina luminată”, ca realitate mereu disponibliă (Max Blecher)
Natalia Ginzburg: Lexic de familie
Nostalgia perfidă…
MUSICA PURITAS DOMINICA (soprana… )
Steinhardt: între știință și artă
Tintin sau Graalul
Ismail Kadare: Povara crucii
Suspectă alarmare…
Un pic
MUSICA PURITAS DOMINICA (basul … )
Despre fenomenul spiritului în știință și artă
Confuzie…
INSCRIE-TE LA NEWSLETTER!
Sa fii mereu LaPunkt!
Cele mai citite
- Merită să aştepţi pe cineva care nu te iubeşte? 130376 views
- Noaptea dinaintea examenului. Cum înveţi când nu mai ai chef să înveţi în sesiune 82047 views
- De ce unii oameni nu se mai pot îndrăgosti? (relaţia supra-toxică) 81046 views
- Despre prietenie, cu dragoste 38570 views
- „Eutanasia” salvează România 19328 views