Există o editură care se încăpățânează să-mi trimită colete prin Cargus sau alte firme de curierat. Cred că dintre toate pachetele expediate am reușit să primesc, de-a lungul anilor, unul singur. Scenariul se repetă cu variațiuni nesemnificative.
Dimineața la 8, pe telefonul mobil sosește un mesaj cu ton triumfător: „Azi se va livra expediția” – și urmează un număr cu 9 cifre care nu spune nimic. „Detalii la” și un număr de mobil pe care, după o luptă cu mine însămi în care a triumfat mila față de aproapele meu de la Cargus, n-o să-l dezvălui. Sun imediat pe mobil, dacă tot am fost trezită, dar înainte de 9 nu-mi răspunde nimeni. Sun după 9 și pot avea șansa (dar e ca la loto) să mi se răspundă. Povestea cu „detalii” nu se confirmă însă, fiindcă domnul de la Cargus nu-mi poate spune singurul lucru care m-ar interesa, adică ora, fie și aproximativă, la care sosește. Ca să compensez, îi dau eu detalii: „Vă rog să nu veniți între 12 și 16.00, am cursuri on-line.” „Ok”, răspunde, fără alte precizări, în afară de: „Prefer să-mi dați mesaj, pe viitor”. Anulez orice alte planuri și atât dimineața, cât și după ora 16.00, păzesc ușa. Deșertăciune și vânare de vânt, cum bine spune Ecleziastul.
A doua zi, un anunț la fel de triumfător că, din moment ce ieri „nu s-a putut face livrarea” (ah, ce-mi plac exprimările astea impersonale!), „astăzi…” copy-paste. Sun, dar omul nu răspunde (doar mi-a zis că preferă mesajele). E o zi rece și cu ploaie, așa că e chiar bine să stau acasă. Pe de altă parte, probabil că exact același gând l-a avut și angajatul firmei. Așa că ziua trece liniștit, fără să mă deranjeze vreo sonerie. A treia zi, mesaj victorios de la Cargus: „Astăzi vi se va livra…” De data asta trebuie să plec la aeroport, la ora 13.00. Așa că sun, dar nici un răspuns. Trimit mesaj, gândindu-mă, cu melancolie, că nici măcar cu familia nu corespondez atât de intens. Scriu „De trei zile-ncoace…” (actualitatea baladelor) și că sunt de găsit până la 12.45. Omul răspunde numai la prima parte: „Am fost ieri pe Șipot, dar probabil nu mi s-a răspuns”. De data asta nu e numai deliciul formulei impersonale, ci și semnul probabilității, care el, nu poate fi pus la îndoială. O fi fost, mă gândesc, o fi fost să se plimbe către Cișmigiu, că de sunat, sigur n-a sunat, nici la interfon, nici la telefon.
Mă pregătesc să plec la aeroport. Sunt sigură că mâine, la ora 7 (ora Europei de Vest), voi primi un mesaj: „Ieri, la ora 14, s-a încercat expediția cu numărul (9 cifre pe care le-am învățat de-acum pe dinafară), dar nu ați fost acasă.”
PS Da, știu: în centru se găsesc mai greu locuri de parcare. Mai cinstit ar fi deci un anunț (neapărat impersonal) de tipul: „Astăzi se va livra expediția numărul (9 cifre) numai dacă destinatarul ține liber un loc de parcare. Între orele 9 și 19.00.”
Hm, ciudat, eu din cauza unor împrejurări independente de voința mea, apelez mereu la curierat. Am fost mulțumit întotdeauna, Cargus fiind cea mai promptă. Regret pățania dumneavoastră.
Si sotia mea exact aceeasi problema intampina! copie la indigo a situatiei!