MUSICA PURITAS DOMINICA (addenda… )

la cele de duminica trecută pentru a urmări cum poate fi vizualizată aceeași uvertură (și nu doar atât, pentru doritori), în acest caz a capodoperei Clemenza di Tito. La Mc Gill University cu profil (și) muzical din Canada, entuziasmul publicului e trezit din primele acorduri. La Salzburg aceleași acorduri de uvertură mozartiană îl prezintă pe tulburatul Titus, în viziunea lui Claus Guth, un incontestabil maestru al vizualului operistic. În cadrul aceluiași festival, dar puțin mai încoace, incitantul Peter Sellars se încadrează în discutabila  venire în Europa a  imigranților, încă din uvertură; o „comandă” mai mult sau mai puțin convingătoare dar cu niște interpreți de superclasă  sub bagheta inconfundabilului Theodor Currentzis, atenianul afirmat plenar în Rusia la Opera din Perm cu perfecționiștii săi instrumentiști și coriști de la MusicAeterna. În fine, parcă dintr-o  lume a splendorii, dar același Mozart cu împăratul roman, în realizarea lui Jean-Pierre Ponnelle. 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *