MUSICA PURITAS DOMINICA (femeile criminale… )

în marile creații de operă se împart în două categorii: în prima se încadrează cele care acționează manu propria, neavând nevoie de ajutor. În Lucia di Lammermoor crima Luciei generează însă în plan muzical celebra Arie a nebuniei. S-o ascultăm și în concert și în spectacol, interpretele ne mai necesitând prezentare. Mult mai puternică este în intenție și faptă Floria Tosca. Întâi Netrebko și Salsi într-o montare nouă fabuloasă la Scala; apoi și film de excepție. A doua categorie o constituie doamnele sau domnișoarele reprezentând incitarea la crimă în scop personal, lipsindu-le doar instrumentul înfăptuirii, spre binele lor desigur. Lady Macbeth, verdiana, e atât de convingătoare încât îi reușește planul dar, deși nu a făptuit cu mâna sa, are remușcări și se sinucide în final. Iarăși Netrebko. O altă Lady Macbeth din districtul  Mtsensk de data aceasta, își elimină oarecum indirect socrul punându-i otravă pentru șobolani într-o delicioasă mâncare de ciuperci. Pe concurenta sa o îneacă în râul înghețat, aruncându-se însă și ea eodem loco. Dar și mai pragmatică, fără remușcări deci, e Madalena care insistă pe lângă fratele Sparafucile, criminal profesionist corect, să  elimine pe oricine – victima va fi știm cine –  dar nu pe Duce. Terțetul se încheie așa cum și-a dorit surioara îndrăgostită. 

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *