Experienţa artei bizantine m-a tentat să abordez o lume “împinsă” spre spiritualizare, ca expresivitate, fie că e vorba de tematici profane, fie că este vorba de cele sacre; fie că este vorba de nuduri, naturi statice, fie ca este vorba de “gânditori”, îngeri, sfinţi, sau personaje oarecare. Spiritualizarea, vazută ca alungire, verticalitate, curgere, se naşte ca expresie a unor semne în interiorul cărora se “întâmplă” în permanenţă plasticitatea şi expresivitatea culorii, desenului, compoziţiei, simfoniei frumosului.
„Coborarea la iad” – Iconosemne (3)
Marian Furtună
- Tweet

Ultimele articole
Cehov sau despre singurătate
Dacă
Cheile de boltă ale literaturii italiene
MUSICA PURITAS DOMINICA (fenomenul Mozart… )
Tineri europeni în dialog
Generation P sau despre cum realitatea te izbește-n față
Teama
Sarea…
Nabokov, exilatul
MUSICA PURITAS DOMINICA (personajele eroice…)
TRANSATLANTIC. Waring Cuney- Mormânt
„O lume de mișcătoare intimitate”
Prolegomene la Nebunie
Exempla docent…
Diderot și critica de artă
“ Ciuma” sau despre simplitatea tragică a solidarităţii
INSCRIE-TE LA NEWSLETTER!
Sa fii mereu LaPunkt!
Cele mai citite
- Merită să aştepţi pe cineva care nu te iubeşte? 130934 views
- Noaptea dinaintea examenului. Cum înveţi când nu mai ai chef să înveţi în sesiune 82217 views
- De ce unii oameni nu se mai pot îndrăgosti? (relaţia supra-toxică) 81544 views
- Despre prietenie, cu dragoste 38873 views
- „Eutanasia” salvează România 19460 views